שיווק באינטרנט באמצעות תוכן / אביטל יוגב
המאמר שלפניכם הוא הראשון בסדרה של מאמרים, שיעסקו בתחום של שיווק באינטרנט.
המאמרים יתמקדו במגוון האפשרויות העומדות בפני חברות מסחריות לעשות שימוש מתוחכם ברשת, על מנת להביא תנועה איכותית לאתר שלהן.
האפשרות הראשונה, והפשוטה יחסית, מתמקדת בייצור תוכן באתר החברה.
נתחיל בכמה אקסיומות:
1. ככל שיותר אנשים ידעו עליכם (על המוצרים שלכם, על השירותים שאתם מספקים וכו'), יש לכם סיכוי לגייס יותר לקוחות.
2. על מנת לחסוך במשאבים, רצוי שהפניות אליכם תהיינה ממוקדות, מאנשים (או חברות) שהמוצר שלכם מתאים להם, מבחינת הספציפיקציות, סדרי גודל של מחיר וכד'.
ובכן, ייצור תוכן איכותי לאתר שלכם יכול לעזור לכם בדיוק בשתי נקודות אלו. הוא גם יביא אליכם יותר גולשים לאתר, וגם יוודא שמי שפונה אליכם, מבין אותם גולשים, הם הלקוחות הכי רלוונטים עבורכם.
איך תביאו לאתר שלכם גולשים?
רוב הגולשים (המספרים מדברים על 70-80 אחוז) משוטטים ברשת על מנת לחפש מידע.
כלומר, אם תספקו מידע - יגיעו אליכם גולשים.
איזה מידע אתם יכולים לתת?
בכל חברה, בלי קשר לגודלה, יש מאגר ידע עצום בתחום התמחותה. אם אתם בית השקעות, יש לכם הבנה מעמיקה בשוק ההון. אם אתם יצרני בגדים, יש לכם ידע רב בנושאי אופנה. אם יש משהו שאתם מבינים בו - זה תחום העיסוק שלכם.
לקוחותיכם הפוטנציאלים, לעומת זאת, חסרים, בדרך כלל, את ההבנה המעמיקה שיש לכם. התוכן שתוכלו לספק הוא הפער בין הידע שלכם, לידע של הלקוחות שלכם.
מה מעניין את הגולשים?
איך תדעו, מבין כל מגוון הנושאים שניתן לדבר עליו, מה מעניין את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם? עיקבו במשך תקופה אחר השאלות שלקוחות שואלים אתכם. בדרך כלל הן חוזרות על עצמן. סביר להניח שאם ללקוחות שלכם חסר המידע הזה, גם ללקוחות הפוטנציאלים (אלו שאתם רוצים שיגיעו אליכם) הוא חסר. הם יושבים מול המסך, ומחפשים תשובות לשאלות אלו. תנו להם את התשובות, וכך תחשפו את עצמכם בפניהם.
איך לערוך את המידע?
קיימות אפשרויות רבות: בצורת מאמר, טבלאות השוואה, גראפים, תמונות, וידאו קליפים ועוד, כיד היצירתיות הטובה עליכם. אל תהססו להציג את אותו נושא בדרכים שונות. אתר איננו ספר, והגולשים לא קוראים בו מהעמוד הראשון עד לאחרון. כל אחד יבחר את מה שמתאים לו.
איפה שמים את המידע?
את המידע תעלו לאתר שלכם. מנועי החיפוש יאנדקסו (יכניסו לאינדקס) את הדפים הספציפים הללו, וכאשר הגולש יקיש ביטוי חיפוש, שרלוונטי לדף המידע שלכם, הוא יקבל אותו בדף התוצאות. מכיוון שהמידע יושב בתוך האתר שלכם, הגולש נחשף לשם שלכם, ולמגוון השירותים שאתם מציעים.
איך להגביר את כמות הפניות לחברה?
תוכלו, בסוף דף המידע, להציע הפניות לנושאים אחרים עליהם מדובר באתר שלכם. גולש המתעניין בנושא (הרי הוא חיפש עליו מידע מיוזמתו), ימשיך לגלוש בתוך האתר שלכם, ויחשף לעוד ועוד נושאים שהם תחום מומחיותכם.
למה לכם לחלוק מידע?
אחת ההסתייגויות הנפוצות ביותר של חברות, מפירסום מידע ברשת הוא החשש, שאם יספקו מידע בחינם, לא יהיה להן מה למכור. ובכן, מי שמחפש מידע בחינם, בנקודות זמן ספציפית, בין כה וכה לא יסכים לשלם עבור המידע הזה.
אבל המידע שסיפקתם, בהנחה שהוא אכן איכותי, מאפשר ללקוח פוטנציאלי להתרשם מהחברה שלכם, מהגישה שלכם לעסקים ומרמת המומחיות שלכם. הוא גם מאפשר לבדל אתכם לעומת המתחרים שלכם.
איך תוודאו שמדובר רק (או בעיקר) בגולשים שרלוונטים לכם?
התוכן שתספקו, יאפשר לכם לא רק ליצור תנועת גולשים לתוך האתר, אלא גם לסנן לעצמכם קהל איכותי.
בעזרת המידע שאתם מספקים תוכלו לסנן לעצמכם את סוג הלקוחות הפונים אליכם.
אם ברצונכם לפנות לקהל של עסקים קטנים, תוכלו לספק להם תוכן המתאים לצרכיהם. מעוניינים רק בפניות מחברות גדולות? תנו תוכן המתאים לבעלי הפונקציות הספציפיות בארגונים (מנהלי מש"א, מנהלי כספים וכו'). מעוניינים בקהל נשי בגילאי 30-50? אין בעיה. ספקו להן תכנים המעניינים אותן, ולא תאלצו לבזבז משאבים על פניות מחיילים וסטודנטים.
לסיכום - אחד המפתחות החשובים להצלחה בשיווק באינטרנט הוא תוכן. הוא נמצא ברשותכם. אל תהססו לחלוק אותו עם שאר העולם, ותראו איך התוצאות העסקיות שלכם משתפרות.
אביטל יוגב, עומדת בראש חברת אביטל יוגב.קום, המתמחה בבניית אתרים, קידום אתרים במנועי חיפוש וביעוץ שיווקי לאתרי אינטרנט. החברה הפכה תוך זמן קצר למובילת דרך בענף, כאשר הייתה הראשונה לשלב קונספטים שיווקים בתוך אתרי אינטרנט, תוך הפיכתם מכלי תדמיתי בלבד לכלי שימושי המניב לקוחות.
שיווק באינטרנט, בניית אתרים, קידום אתרים
info@avitalyogev.com
שיווק באינטרנט, בניית אתרים, קידום אתרים
info@avitalyogev.com